No items in the cart.

Questions fréquentes

FAQ

Bij reservering

Hoe ben ik zeker dat mijn reservering is gelukt?

Eens u alle gegevens in de boekingsmodule hebt ingevoerd en op de verzendknop hebt gedrukt, krijgt u een bevestiging van uw reservering.

Wat is er inbegrepen in de kamerprijs?

De standaardprijs van de kamer voorziet een overnachting voor twee personen in een luxueuze kamer, met kwalitatief bed- en badlinnen, badproducten en een uitgebreid ontbijtbuffet. Ook de toegang tot de afgesloten parking is inbegrepen. U kunt altijd een fles champagne of Geuze vooraf bij reserveren of een verrassingspakket aanvragen.

Kan er een extra bed voor mijn kind op de kamer worden geplaatst?

Dit is mogelijk voor kinderen tot 12 jaar. Het is wel noodzakelijk om dit bij de reservatie onmiddellijk te vermelden. In de suite Marie-Henriette kan ook een extra bed voor een volwassene op aanvraag worden geplaatst.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Alle kamers en gemeenschappelijke ruimtes zijn afgewerkt met exclusieve materialen. Door de uitvoerige restauratiewerken in de villa en de luxueuze afwerking van alle kamers van het gastenverblijf, kunnen we met spijt in het hart helaas geen huisdieren toelaten.

Is er een lift aanwezig voor mindervaliden?

Villa Servais dateert uit de 19de eeuw. Door het historisch en beschermd karakter van dit erfgoed is er geen lift aanwezig naar de bovenverdieping en bevat het gebouw meerdere trappen. Op de benedenverdieping is alles wel vlot toegankelijk, zowel de tearoom, de muziekzaal als de toiletruimte.

Loop ik een risico wanneer ik het nummer van mijn betaalkaart op de site meedeel?

Wanneer u een reservatie maakt voor een kamer in onze guest house, vragen wij de gegevens van uw kredietkaart enkel als waarborg. Om uw gegevens te beschermen werken wij met een beveiligde boekingsmodule waarbij alles automatisch gecodeerd is. Dit betekent dat uw informatie als uiterst vertrouwelijk wordt behandeld.

Zijn er parkeermogelijkheden aan Villa Servais?

Wij beschikken over een ruime parking achter de villa met dertien staanplaatsen. Als gast in onze B&B krijgt u een toegangscode om de parking op te rijden en mag u de wagen gedurende uw verblijf vrij parkeren.

Is er een laadpaal aanwezig om elektrische auto’s op te laden?

Aan de achterzijde van de villa, ter hoogte van de parking, staan drie laadpalen ter beschikking voor elektrische voertuigen. Er is ook een aparte voorziening voor het opladen van de batterij van uw elektrische fiets. En de fiets kan er na een trektocht makkelijk worden afgespoeld met regenwater.

Is Villa Servais vlot bereikbaar met het openbaar vervoer?

Op wandelafstand van de villa ligt het station van Halle waar u rechtstreekse treinverbindingen hebt naar de belangrijkste steden. Ook vindt u hier een halte van de Lijn.

Hoe kan ik de reservatie annuleren?

Wij hopen u vanzelfsprekend te mogen verwelkomen. Bent u toch genoodzaakt om uw reservatie te annuleren, dan neemt u best telefonisch of via e-mail zo snel als mogelijk contact met ons op. Tot een week vooraf rekenen wij geen kosten aan. Vanaf een week voor aankomstdatum wordt de kamerprijs aangerekend maar voorzien wij een waardebon die u kunt aanwenden voor een nieuw verblijf.

Tijdens uw verblijf

Wat is er te doen in en rond de Villa Servais?

Het gonst van de bedrijvigheid in én rond Villa Servais. In de villa worden concerten, exposities en tentoonstellingen georganiseerd. In Halle en omgeving valt er veel te beleven op vlak van cultuur, gastronomie, sport en natuur. Lees er zeker onze tips op na.

Kan ik een tafeltje in een restaurant boeken in de nabijheid van mijn verblijf?

Op wandelafstand van de villa kan u een ruim aanbod aan gastronomische restaurants, gezellige brasserietjes en cafeetjes ontdekken. Wij geven u graag smaakvolle tips en reserveren een tafeltje wanneer u dit wenst.

Kan ik de bagage afzetten wanneer de kamer nog niet klaar zou zijn?

Dat is zeker een mogelijkheid. Wij houden uw bagage in bewaring tot bij het inchecken. Wij geven u graag de kans om vooraf Halle, de naburige gemeenten, de Zennevallei, het Pajottenland of Brussel te ontdekken. Geef ons tijdig een seintje wanneer u denkt aan te komen en ook of u de wagen vooraf op onze parking wenst te stationeren.

Tot wanneer kan ik inchecken?

Wij verwelkomen u graag persoonlijk tussen 15 uur en 22 uur. Wenst u later aan te komen? Dan kunt u gebruikmaken van de unieke QR-code die u na de reservatie van ons ontvangt.

Wanneer moet ik uitchecken?

Wij vragen de kamer te verlaten tegen 11 uur. Zo heeft u voldoende tijd om rustig te ontbijten en kunnen wij de kamer nadien tijdig in orde brengen voor de eerstvolgende gasten.

Kan het ontbijt ook voor 7 uur ‘s ochtends genuttigd worden?


Het ontbijt is tijdens de week voorzien tussen 7 uur en 10 uur en gedurende het weekend van 8 uur tot 11 uur. Wenst u graag voor 7 uur te ontbijten, neem dan contact met ons op.

Kan ik een lunchpakket reserveren?

U kunt een lunchpakket aanvragen om mee te nemen op uw ontdekkingstocht door het Pajottenland en de Zennevallei. Wij stellen dit met veel plezier voor u samen. Neem gerust contact voor meer inlichtingen.

Kan ik mijn verblijf verlengen wanneer ik dat wens?

Dat is mogelijk wanneer de kamer waarin u verblijft al niet opnieuw geboekt werd door andere gasten. Wij kijken dit graag voor u na.

Na uw verblijf

Kan ik een duplicaat vragen van mijn factuur?

U kunt dit aanvragen door contact op te nemen met ons via e-mail of via het contactformulier op de website. Vermeld uw naam, datum van reservatie en de geboekte kamer. Wij sturen een duplicaat via e-mail of post op.

Kan Villa Servais gehuurd worden voor privé-aangelegenheden?

U kan de villa huren voor privé-evenementen. Dit kan gaan over een concert, tentoonstelling of een corporate event. Kijk er zeker de mogelijkheden op na bij het onderdeel ‘events’. Ook exclusieve recepties in de historische muziekzaal of het salon behoren tot de mogelijkheden. Avondfeesten worden niet toegelaten.

Vous n’avez toujours pas trouvé de réponse ? Nous contacter